PERHATIAN

Segala testimoni atau penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman web saya ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnos atau menyembuhkan apa jua penyakit/ masalah kesihatan. Makanan tambahan.


Pembaca yg mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yg berkaitan.

Saturday 7 July 2012

Set C : Berpantang/ Confinement

Nak tahu bagaimana saya JATUH CINTA DENGAN SHAKLEE.... ini lah kisah sebenar yang telah berlaku pada saya...Oktober 2011 saya melahirkan anak ke 2 Nur Aina Aqilah secara czer...dan pada masa yang sama saya memang berniat untuk menyusukan Aqilah secara exclusive...saya banyak baca artikel ramai ibu yang dah berjaya susukan anaknya secara exclusive KENAPA TIDAK SAYA...jadi nak sahut cabaran lah ni....

Ermmmm ibu moden lah katakan....asyik depan laptop je...ya boleh dikatakan hari-hari menghadap laptop....FB semestinya...dan dalam FB dah tentu ada ramai kawan lama...dr sini sy dapat info yg one of my old old fren aka member lama masa kat MRSM Beseri dulu FARIHAH ABU KASIM ada menjual barang baby...jadi entah mcm mana saya oderlah brest pump kat dia...dan dalam masa yg sama luka bahagian czer tu berair balik, masa yg sama gak tak boleh nak makan jamu...susu berkurangan kalau makan jamu pada masa tu la...ermmm risau nihhhh...maklumlah niat memang nak susukan Aqilah...REZEKI...si Farihah ni telah menghadiahkan saya SET BERPANTANG SHAKLEE + ALFAFA. Nahhh ini lah bermulanya....kisah cinta...Susu mula bertambah dari 2oz kepada 5oz dan sekarang paling sikit sekali pump mesti 9@10 oz....badan makin segar pulak tu...jadi saya terus oder Vitamin E(membantu mempercepatkan penyembuhan luka czer) + ESP.....Sekarang masih ada kesan czer tapi cuma garisan pendek lebih kurang 6-7cm kot dan tak ada batas@kulit timbul....(July 2012)......Ihsan: Farihah Abu Kassim
________________________________________________________________________________

Set berpantang terdiri daripada:
  • B Complex
  • Vitamin C
  • Vitalea
  • Zinc

B Complex

Terdiri dari 8 kumpulan vit b termasuk folic acid dan biotin membantu dalam proses pembinaan sel darah merah dan ianya sangat bagus untuk proses pemulihan bagi si ibu yang baru melahirkan anak. Penting untuk mengelakkan kemurungan.

Vitamin C
Meningkatkan antibodi badan serta penting untuk pembentukan kolagen, mempercepatkan penyembuhan luka, memperbaiki tisu sel yang rosak semasa bersalin.

Vitalea
Sangat penting untuk pembentukan sel darah merah dan mengelakkan ibu kurang bermaya dan pucat.

Zinc Complex
Membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka, mengurangkan pengguguran rambut ibu. Zinc juga banyak terdapat dalam ikan haruan.....(haaa sebab tu lah ramai yang suka makan ikan haruan untuk sembuh luka operation).

Selain itu saya juga mengamalkan pengambilan Vitamin E, Alfafa dan Energy Soy Protein semasa berpantang bagi memastikan proses penyembuhan yang lebih baik dan bekalan susu yang cukup untuk anak tersayang.....SIHAT IBU SIHAT ANAK -----< SUPERSIHAT>----

Jika berminat bolehlah menghubungi kami di 012-4882794 ataupun membuat pesanan melalui FB Supersihat

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...